Zeer succesvolle webshop exploitant, E-Vinty, zoekt investeerder
Projectnaam | E-Vinty (M1460) | |
Sector | Kleding webshop | |
Reden | Nationale marktpenetratie en internationale expansie | |
Status | GESLOTEN |
E-Vinty
E-Vinty B.V. te Haarlem is een succesvolle webshop exploitant die zo goed als nieuwe tweedehands merkkleding verkoopt via drie webshops: www.vintywomen.com, www.vintykids.com en www.vintymen.com. Met de verkoop van 50.000 artikelen in het eerste jaar en een huidige omzet van ca. € 70.000 per maand mag E-Vinty zich tot de grotere kleding webshops rekenen, waarbij de forecast een realistische omzetgroei van 100% per jaar in de periode 2015-2017 laat zien.
Producten
De E-Vinty webshops verhandelen tweedehands merkkleding van hoge kwaliteit zonder gebruikssporen. De kleding wordt niet ingekocht maar wordt door E-Vinty in consignatie voor de eigenaar verkocht.
Organisatieproces
De kledingstukken worden door de verkopende partij met een door E-Vinty verstrekte voorgefrankeerde tas verstuurd naar E-Vinty. Binnen E-Vinty wordt de merkkleding gecontroleerd en gefotografeerd via een unieke, innovatieve en gepatenteerde fototechniek die door de oprichters van het bedrijf is ontwikkeld in nauwe samenwerking met TU Delft. Daarna wordt de kleding voorzien van een prijs en een nauwkeurige productomschrijving waarna het aangeboden wordt in één van de drie stijlvolle webshops. Eenmaal verkocht, verstuurd E-Vinty de kleding naar de koper.
Verdienmodel
De verkopende partij ontvangt bij verkoop 50-90% van de opbrengst.
Duurzaamheid als uitgangspunt
Duurzaamheid was een belangrijk uitgangspunt voor de oprichting van E-Vinty en is ook het belangrijkste uitgangspunt in alle uit te voeren acties. Door hergebruik van kleding is er minder kledingafval, minder CO2 uitstoot, minder waterverbruik en minder vervuiling door chemische verfstoffen.
Strategie
Na een uiterst succesvolle marktintroductie wil E-Vinty verder investeren in:
- Ontwikkeling van de lokale markt via de uitbouw van Vintywomen en Vintymen
- Internationale expansie in o.a. Duitsland en Centraal Europa
- Het introduceren van een eigen ecologisch kledingmerk
Investeringsbehoefte
Om de groeistrategie succesvol uit te kunnen voeren is een kapitaalbehoefte aanwezig - afhankelijk van de fasering - van € 100.000 tot € 500.000. De propositie wordt in onderling overleg vastgesteld.
Interesse
Heeft u interesse, of wilt u meer weten over de plannen van E-Vinty, neemt u dan even contact met ons op voor extra informatie of een gesprek met de ondernemer.
Download hier de volledige pitch.
DEZE CASE IS INMIDDELS GESLOTEN