Gezocht kapitaal voor optimalisatie uitrol on-en offline verkoop voor de meest onderscheidende jeans voor mannen "since Mankind"
Sector : Fase van onderneming : Investering : Vorm :
Reden : |
Kleding - Retail Startup - > Early Stage € 200.000.- Investering tegen (nog nader overeen te komen) aandelen belang Optimalisatie verkoopproces en start on- en offline verkoop |
Wat is Why Denim BV en haar onderscheidend vermogen/USP?
- Why Denim BV is het initiatief van ras ondernemers David Westerhof en Paul Hage en is een nieuw en revolutionair spijkerbroeken label exclusief voor de man. Gebruikmakend van de beste grondstoffen, doeken en accessoires met vervaardiging in een van de beste fabrieken in Italië tegen een vaste prijs (€ 169,95) is de beste kwalitatief hoogwaardige jeans voor mannen tussen 24-45 ontstaan.
- Een geschikte jeans vinden lijkt soms onmogelijk. Fanatieke zakenmannen, voetballers, wielrenners en andere sporters zullen zich hier ongetwijfeld in herkennen.
- Why Denim is simpel, er is één model, verkrijgbaar in vier wassingen: Light, Medium, Dark en Normal. Door het simpele en strakke design is de jeans geschikt voor elke setting, van zakelijk tot casual. Met vrijwel voor iedereen de perfecte fit en de juiste lengtemaat belooft Why Denim de jeans altijd op maat.
Verdienmodel
- De omzet wordt behaald via on- en offline verkoop, in samenwerking met ambassadeurs, bij te organiseren bijeenkomsten en via geselecteerde detaillisten in Nederland.
- Na verloop van tijd zal er worden opgeschaald naar internationale verkoop.
Onderstaand de exploitatie verwachtingen voor de 1e 3 jaar.
Exploitatieresultaat |
Jaar 1 |
Jaar 2 |
Jaar 3 |
|
Omzet |
|
552.461 |
1.224.798 |
1.689.215 |
Brutomarge |
|
347.131 |
769.593 |
1.036.347 |
EBITDA |
|
31.472 |
197.702 |
416.620 |
Status-Onderneming
De spijkerbroek is ontwikkeld en de afspraken met de leveranciers en fabrikant zijn gemaakt. Tevens is het verkoopplatform en de infrastructuur ontwikkeld. Inmiddels zijn de 1e 80 spijkerbroeken (onder eigen relaties) zonder enige vorm van marketing verkocht; 1e kleine omzet is er.
Financieringsbehoefte
De financieringsbehoefte bedraagt € 200.000,- en bestaat uit het optimaliseren van het ICT-platform, bijbehorende software, 1e marketingkosten, startvoorraad en werkkapitaal voor de 1e maanden.
Interesse?
Heeft u als investeerder interesse om te investeren in Why Denim BV of wenst u nadere informatie te ontvangen zoals het uitgebreide Business Plan met financieringsmemo? U kunt hierover contact opnemen met de heer Raimond Takkenberg via 06- 261 748 57 of per e-mail via takkenberg@matchinvest.nl.